woensdag 1 januari 2014

Nieuwjaarsblog 2014

Op de voorlaatste dag van het jaar en oudjaarsdag zelf, gaat het vaak al flink te keer. Knalt het er op los: vuurwerk. En dan heb ik nog een lieve zoon van 14, die (jongens-eigen??) 'gek' is van vuurwerk. Geen goede combi. Bij mij brengt elke knal schrik naar boven. Mijn lichaam alert. Terug in herinneringen van het schoolplein. Geluiden om me heen. Op eigen houtje heb ik anderhalve dag gevochten. Gevochten met en tegen deze angst. Ik was niet meer ik, leek het wel. Ik vocht niet alleen op eigen houtje. Laf als ik weer was, zocht ik ook bescherming bij mijn Twitter-maatjes, FB-vrienden en real-live 'vaders'. Nog maar net dat verlangen begraven, kan ik de 'vuurproef' (van het vuurwerk) weer niet doorstaan en heb ik het voor mijn gevoel volledig 'verknald'. Wát een drama's (ook relationeel, t.o.v. de mensen die ik lastig val in die angsten) en wát een verdriet en wat verlang ik naar genezing.

Totdat... Totdat... ik het zelf vechten opgaf. Me letterlijk huilend in de armen van mijn man stortte (armen die ik meestal ontwijk, als ik het zo moeilijk heb...). En dat hielp me, om me ook weer in Zijn armen te storten. Met Hem en mijn gezin, ben ik de avond/nacht goed doorgekomen! Hij is groter dan alle angst!!! Waarom kon ik daar nou niet weer eerder op vertrouwen?? 
Zijn liefde en de liefde van mijn mannen, hebben me zó gedragen!!!



Dat vertrouwen lukte niet, omdat ik mens ben...
Een mens maakt fouten. Grote fouten, soms. Ik helaas ook. Dagelijks. We staan schuldig tegenover elkaar én tegenover God. Maar laten we ALSJEBLIEFT NIET VERGETEN, dat God oneindig veel van ons houdt. Wat we ook gedaan hebben of nog doen. Dat we ALTIJD opnieuw kunnen en mogen beginnen. Bij Hem is het elke dag 'nieuw jaar'. Het oordeel is al geweest. Op die grote Nieuwjaarsdag, toen Hij mijn zonden en ziekten droeg en overwon. De rechtszaak is al voorbij. Ik hoef mezelf niet weer in die rechtszaal te plaatsen. Dankzij die Nieuwjaarsdag, ben ik vrij. Ik zeg dit vooral tegen mezelf. Omdat ik ook worstel met schuld en schaamte (voor wat ik mezelf en anderen zo vaak aandoe). Ik bid mezelf en anderen toe, dat deze nieuwjaarsdag een begin mag zijn van vergeving, genezing en herstel. Nogmaals een Vrij en Vreugdevol 2014 gewenst. Heil en Zegen!



En hoe moeilijk het soms ook is;Ik omarm het nieuwe jaar en bedenk wat God tegen me gezegd heeft:
"Blijf niet staan bij wat eertijds is gebeurd, laat het verleden nu rusten. Zie, ik ga iets nieuws verrichten, nu ontkiemt het – heb je het nog niet gemerkt?" Jesaja 43:18-19


Als klap op de vuurpijl, kreeg ik een sms van iemand vandaag, die Zijn liefde bevestigde. Het jaar is geweldig begonnen! Een enorme Liefdevolle nieuwjaarsdag.



Dit is mijn wens, voor iedereen. Liefs.

1 opmerking: