zaterdag 19 april 2014

Stille Zaterdag

Alweer 4 weken geleden schreef ik over mijn 'tic' van het (fotografisch) onthouden van liederen (zie deze Blog). Nog één dag. En dan barst het feest van Pasen los. Dan wordt er in de kerken (en thuis?) uitbundig het alom bekende 'U zij de glorie' gezongen. En terecht. Het grote verlossingswerk is volbracht.
In het Nieuwe Liedboek, staat het lied ook. Maar dan met een hele verrassende, nieuwe tekst.
Lees die eens, zing die eens en laat de bevrijding tot je doordringen.




Henk Jongerius is prior van het Dominicanen Klooster in Huissen.

Als ik ten volle uit die bevrijding leer leven, dan is het voor mij Pasen.
En dat betekent ook mezelf zijn en niets en niemand pleasen, omdat ik hoe dan ook van waarde ben. Voor Hem van waarde ben!
Dan hoef ik niet met een denkbeeldig bordje 'please love me' rond te lopen. Want dat doe ik nu nog teveel helaas. Mijn gebed is dat Zijn opstandingskracht in mij zal werken, zodat ik dat niet meer nodig heb. 






En zo is ook Vincent voor de Vader van waarde! Dat is Vaders zoontje.




Ik wens je een gezegend en vrolijk Paasfeest. 
De Heer is waarlijk opgestaan!
En ik mag delen in die opstanding!!! 

Nog een inspirerend filmpje om de Paasdagen mee in te nemen: 'Wie is de Koning?'

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen