donderdag 4 december 2014

Vijf... (december)

Omdat het vandaag 5 december is, een Blog met een knipoog.


De laatste jaren, valt het me op hoeveel woorden met een V telkens weer mijn leven kruisen. Vooral woorden, die wat zeggen over mijn leven.
Ik ga er hier een groot aantal (in willekeurige volgorde) opsommen. Zo nodig schrijf ik er een (kleine) uitleg bij. En ik nodig jou/u uit om aan te vullen.


  • Verwachten (toepasselijk in deze adventstijd)
  • Vergeving (naar anderen én mezelf)
  • Volwassen
  • Vergelijken (met anderen)
  • Vrij(heid)
  • Vernieuwing
  • Vrolijk
  • Vreugde(-olie)
  • Vrede
  • Vriendelijkheid
  • Vrucht (die ik door de Geest mag ontvangen)
  • (geen) Veroordeling
  • Verbinding
  • Vriendschap
  • Verdriet
  • Verbittering
  • Verleden
  • Vermoeidheid
  • Vertrouwen
  • Veilig
  • Verzoening
  • Vader (die Verliefd op me is)
  • Verlosser/Verlossing
  • Verwondering
  • Verantwoordelijk
  • Victorie (= overwinning)
  • Vincent Van Vliet (Vincent = 'de overwinnaar')
  • Vernedering
  • Verlating
  • Verlangen
  • Vervangen (ruilen, mijn Verdriet door Zijn Vrede)
  • Verstillen (stil mijn ziel wees stil; Hij strijdt voor me)
  • Verwarring
  • Vertrouwd
  • Verandering (= groei)
  • Vrouw
  • Veel (soms gebeurt er (te) veel in mijn leven)
  • Vier (mijn lievelingsgetal, al mijn leven lang)
  • Vieren (van Sinterklaas bijvoorbeeld)
Extra, aangedragen door lezers:
  • Volhouden
  • Volharden
  • Vandaag
  • Vaarwel
  • Vervolgen (van de levensweg met Volharding = Volhouden)
  • Vredevorst
  • Verduidelijken (van mijn leven met autisme aan anderen)
  • Vormen (gevormd worden door God en het leven dat soms pijn doet)

1 opmerking: