maandag 25 mei 2015

Honderd!!!!

Ik open mijn Blog-pagina en zie opeens

99 blogs staan...

99....

Dan komt nu - terwijl je dit leest - mijn honderdste blog eraan.

Mijn eerste blog was op 22 januari 2013 verschenen hier.

Schoorvoetend zette ik mijn eerste stappen op het publieke 'papier'.

Aangemoedigd door een voorbijganger om zichtbaarder te zijn,

ging ik mijn schaamte voorbij

en schreef anoniem over mijn verleden en pijn.

Nu, ruim twee jaar verder,

mag ik mij verheugen in een breder wordend lezerspubliek.

Mijn blogs vinden hun weg.

Naar mensen die zich herkennen in wat ik schrijf.

Wat ik schrijf over mijn eigen autisme, mijn eigen pijn,

maar ook hoe het is om ouders van een ernstig autistische zoon te zijn.




De schaamte voorbij.

De zichtbaarheid vergroot.

De Liefde van Jezus in onze kwetsbaarheid.

En soms (te vaak) nog de valkuil 

dat ik me afhankelijk maak van wie het (me) ziet.

Dan ga ik 'autistisch drammen'....: 'hé... zag jij mijn blog niet'?

En ook dat laat ik steeds meer los.

(al is dat ook een kwetsbaarheid dat bij me hoort)

Ik sta achter wat ik deel.

En wie het leest?

Weet ik veel...

Dat doet er niet toe. 

(echt niet? 

nee, ik voel me niet meer massief slachtoffer als iemand niet leest)

Ik heb al een aardige lezerskring vergaard. 

Mijn boodschap is hoe dan ook het delen waard.

Omdat het Zijn boodschap is van genade in mijn leven.

Dát is wat ik door wil geven.

Ik wil jullie danken voor je trouw.

Voor het lezen van ál die 100 blogs (of minder).



Trouwens: om dit feestje niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, geef ik een CD weg. Een kerst-CD van Sela: 'Gloria'.

Wil je die hebben? Laat dan hier, of op FB of op Twitter een reactie achter. Aan het eind van deze week ga ik dan een winnaar bekend maken (wordt willekeurig gekozen).


 


4 opmerkingen: