zaterdag 18 juli 2015

Het valt niet mee om groot te worden

Een tijdje terug geschreven. Intens om terug te lezen.
Omdat ik dit zo intens ervaren en doorleefd heb.
En soms nog wel: Als ik door mijn (impulsieve) gedrag soms het gevoel heb dat ik een (potentieel) gevaar ben voor anderen. Ik denk dan dat anderen mij zien als een 'autistisch monster', dat elk onverwacht moment kan aanvallen. Máár... Ik zie mezelf niet meer zo. Dat beeld waarvan ik denk dat anderen dat soms nog over me hebben strookt niet (meer) met het beeld dat ik over mezelf heb en al hélemaal niet met het beeld dat Vader over me heeft. Ik laat me niet door dat beeld van anderen over mij (wat ik ook weer invul) in een kooi zetten. Ik ben vrij. Ik ben ik. En er is er maar Eén die oordeelt. Dat is het belangrijkste. En als ik mijn hoofd omhoog hef naar die Ene en luister naar Zijn stem, dan komen inderdaad de tranen. Want dan zie ik Zijn mee-lijdende ogen én Zijn genezende handen. 


Het valt niet mee om groot te worden,
het valt niet mee om sterk te zijn,

het is niet leuk om steeds de pijn te voelen,
als je je nietig voelt en ook nog eens heel klein.

Het valt niet mee als alles tegen zit,
om toch te zien dat je van waarde bent,
en te geloven dat je leven mag,
als je door een ander niet wordt gezien en erkend.

Het is zo moeilijk te geloven
dat God mij liefheeft, van me houdt
als ik al zolang in het donker leef
en alles droevig is en eenzaam en koud.
Het is zo moeilijk te geloven,
als ik voor de spiegel ben en mezelf zie staan.
Is dit een mens om van te houden?
Wil / durf ik met mezelf door het leven te gaan?

Maar dan die woorden in de nacht
"je bent Mijn allerliefste kind, je bent zo mooi
al had je het dan nooit verwacht,
kom maar bij Mij zoals je bent, je hoeft niet in een kooi".

Ik kijk omhoog en voel de tranen komen
want ik zie liefde in Zijn mee-lijdende ogen
Het is wat ik ooit alleen maar durfde dromen
dat Hij me liefheeft en eens weer uit het verdriet zal verhogen.




2 opmerkingen:

  1. Wauwwww hier word ik even stil van........waarom ??? Omdat ik mezelf herken in jouw gedicht wat prachtig verwoord. Jij bent een prachtmens

    BeantwoordenVerwijderen