dinsdag 29 september 2015

Zomaar een grappig feitje

Deze blog schrijf ik, terwijl ik wacht op de koerier die luiers voor onze zoon moet komen bezorgen. Ergens tussen 13.00u en 18.00u... Waar ik eerst nog rustig zat te lezen en te puzzelen, stormt het ondertussen vanbinnen. Ik voel me een gevangene van die koerier, die snakt naar bevrijding. Ondertussen (het is nu 16.15u) te onrustig om nog te lezen (en bang dat ik een bel gemist heb, toen ik in het begin nog buiten was...), besluit ik deze blog te schrijven. Want ik kom mezelf zó ontzettend tegen... wachten is niet mijn sterkste kant... wetend dat je geen kant uit kunt...


Daarom maar een blog met een leuk wetenswaardigheidje over mezelf. Ik kwam laatst dit plaatje tegen op internet. De bron ervan weet ik niet.


Dat doet mij denken aan hoe logisch en rechtlijnig ik als kind met taal omging. Ik had op de lagere school een map waar aantekeningen van alle vakken in zat. Op de tabbladen had ik vermeld wat de vakken waren. Om die map wat te ordenen. Ik had een tabblad met het vak geschiedenis. Maar er was nog een schoolvak, waar ik de naam niet meer van wist. Het had ook te maken met geschiedenis... Het waren dingen van héél vroeger. Van lang geleden. Maar het was ook weer niet zo reëel als het vak geschiedenis. Geen feitenkennis. Dus het was geschiedenis en ook weer niet. Dus, kwam er heel logisch beredeneerd de naam 'kunst-geschiedenis' op dat tabblad. Uiteraard wel eens van het woord kunstgeschiedenis gehoord. Maar wat dat dan weer was? Ik wist dat kunst nep was. Het was het net niet. En dat gold ook voor dit vak...3x raden over welk vak ik het had??? Precies... over Godsdienst... Ik wist het echt niet meer dat dat vak zo heette... En ik vond het best logisch beredeneerd toch...???
Wat dit zegt over de inhoud van het vak op de RK school waar ik inmiddels op zat, daar ga ik het hier niet over hebben (er werd geen Bijbelkennis bijgebracht. Wel projecten over licht en donker; een bejaarde een bloemetje brengen is licht en iemand niet helpen is donker... )

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen