woensdag 17 februari 2016

Aanraking 2

Mijn vorige blog ging over aanraking. Als je hem nog niet gelezen hebt, hij staat hier: http://kwetsbaarheid.blogspot.nl/2016/02/aanraking.html.

Vandaag las ik op de FB-pagina van Anne Norvan dit mooie stukje:

Een glimlach verscheen op zijn lippen. Misschien waren het God´s Handen zelf wel die hem nu aanraakten. Zijn kleine hoofd reikte nog meer de lucht in om zo dicht mogelijk bij Hem te zijn. De woorden gingen verder en toen hij amen hoorde, zuchtte hij diep.
Zijn bruin groene ogen keken mij aan.´Waarom huil ´je?´ vroeg hij.
Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik het zo mooi vond dat hij nog zo vol eerbied en vol verwachting de zegen ontving, maar ik wist niet of hij het zou begrijpen. Ik pakte zijn handje en zei, ´God houdt zoveel van je´
Zijn ogen straalden nog meer als net en zachtjes zei hij tegen mij, ´Hij houdt ook zoveel van jou.´

Toen ik dat las, wist - nee voelde - ik het vanuit mijn sensorisch geheugen (mijn gevoelsgeheugen): Dit is wat ik ervaar bij die aanraking met diepe druk. Een gewone aanraking geeft me nog meer prikkels in overprikkeling. Maar bij diepe druk zie (voel) ik helemaal niet meer de persoon die dat doet, maar ervaar ik God's handen op min benen, schouders of waar dan ook. Het is Zijn zegen, via andermans handen verkregen. Dat die hand die me aanraakt bij iemand hoort? Daar ben ik dan helemaal niet mee bezig. Want ik zit in die overprikkeling. Hoe kan ik met die ander bezig zijn? Ik zie en ervaar God's hand, die mijn gevangen lijf tot rust brengt. Daarom verlang ik er ook zo naar! Het is een diep verlangen naar Zijn tot rust brengen, waar soms handen van anderen voor nodig zijn.

Iets hiervan mag ik ook ervaren bij de hondentherapie. De aanraking van een hond, voelt ook als diepe druk. Als Zijn hand, die mijn gevangen lijf tot rust brengt. Dankbaar ben ik dat ik nog éénmalig 10 sessies mag hebben. En dat begint vandaag!!!!


3 opmerkingen:

  1. Mooi, en ik wens je dan ook een hele fijne tijd samen met de hond ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi...veel liefde en plezier met de hond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat fijn dat je nog tien sessies krijgt. Geniet er lekker van.ben benieuwd hoe het is gegaan

    BeantwoordenVerwijderen