vrijdag 25 maart 2016

Mijn rood droeg U in Uw dood

 

Het Kruis, 
Ik kniel 
En besef, 
U hebt Uw leven afgelegd,
En tegen mij gezegd: 
Ik ben bij je, heel je leven.

Uw einde werd mijn begin, 
Tegen alle verdrukking in, 
U ging de weg, 
Die ik moest gaan. 
Maar nu mag ik in vrijheid bij Uw kruis staan.

Uw lijden beseffen, 
Het is bijna onmogelijk. 
Dat U dát voor mij deed.
Het is VOLbracht.
U troont in de hemel.
U bent het licht in mijn diepste nacht.

Ik kniel, 
Maar niet alleen.
U bent voortdurend om mij heen.
Mijn rood, 
Droeg U in Uw dood.

Ik kniel, 
Maar ben niet alleen.
Ik ben geestelijk verbonden, 
Met al mijn broers en zussen om mij heen. 

Ik kniel, 
En U komt bij mij in mijn eigen taal: 
In dromen en in het Avondmaal.
U brengt mij, 
Van het rood naar een heerlijke groene wei.


5 opmerkingen:

  1. Wat hebben wij een geweldige Verlosser en een Trooster.......en wat mogen wij uitzien naar een leven met Hem. Wat een geweldig offer heeft Hij voor ons volbracht, zo groot, zo onvoorstelbaar en tegelijkertijd zo geweldig rustgevend en troostrijk. Wat een genade mogen wij iedere dag weer van Hem ontvangen .......dit is onvoorwaardelijke liefde ❤️❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat onwijs mooi geschreven en wat heerlijk om dit te mogen weten! Wat een liefde en wat ee n genade...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat onwijs mooi geschreven en wat heerlijk om dit te mogen weten! Wat een liefde en wat ee n genade...

    BeantwoordenVerwijderen