woensdag 6 april 2016

Druif

Ik heb vandaag weer therapie gehad en schreef er op FB dit over: "nog slechts 2x. Zeer dankbaar. Deze therapie geeft me een stukje zelfstandigheid, autonomie en onafhankelijkheid terug. Zó trots op mijzelf dat ik eindelijk een tool heb om op eigen benen door rood te gaan. Die wetenschap op zich maakt me al rustig en groen!!!". Je zou maar 48 zijn. 48 jaren uit balans. En eindelijk leer ik op deze manier op eigen benen te staan. Dat voelt als een wonder. Als een nieuwe geboorte. 




In het groen heb ik dan ook vanalles gedaan vandaag: 
https://www.facebook.com/ingeborg.vanvliet/posts/1073276529384584?comment_id=1073368666042037&ref=notif¬if_t=feed_comment¬if_id=1459944255351172.
Ik voel me heerlijk.

Op de lagere school was één van mijn scheldwoorden (nee, niet mijn... Het is niet mijn identiteit... Dus één van de scheldwoorden): DRUIF (vaak in één adem genoemd met 'slome'). Toen ik net terugkwam van de dermatoloog (ik heb nu een antibioticakuur van een maand gekregen, omdat de infectie aan mijn pols van binnenuit behandeld moet worden), zag ik plots in de tuin onze druifjes prachtig in bloei staan. (Toen ontstond ook deze blog in mijn hoofd. De meeste blogs creëer ik in een minuut in mijn hoofd en in 10 minuten daarna op het scherm). En ik dacht WOW.... Wat zijn ze mooi. Zo mooi ben ik ook en ik mag elke dag steeds mooier worden! Ik voelde trots ontstaan. De pesters zullen niet geweten hebben wat een prachtige bloem een druif is. En mijn inzicht nu voelt als recht gedaan worden door Hem! Het woord druif én de pesters hebben geen macht meer over me. Ik had altijd die lelijke vrucht in mijn hoofd. Zo'n saai groen, blauw of rood/paars bolletje. Maar ik ben ook zo'n mooi druifje! In mijn lievelingskleur nog wel. Ik mag bloeien. Op eigen grond, met eigen wortels. Eigen land verworven. Als ik even zo'n rood bolletje ben (zoals die vrucht), heb ik de ander niet nodig met groen worden. 

Ik voel me groen (met mooie blauwe druifjes). 😀


2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geschreven, je bent een mooi, uniek en bloeiend persoon en ik heb respect voor je en vind dit een super mooi blog 🌹

    BeantwoordenVerwijderen