zondag 31 juli 2016

Powerbankeren


Gisteren met oudste en manlief naar Scheveningen geweest.
De dag voelde letterlijk als een feest.
Waar het in de rest van het land veelvuldig regende,
was het net of God ons overvloedig zegende,
met letterlijke zon en warmte.
Met genieten van en met elkaar.

Zulke dagen zijn nodig.
Om op te laden voor alle drie.
Als we het nú niet zouden doen, zou er voorlopig niet van komen.
Dus we zijn op pad gegaan.
Midden in een periode waarin ik niet zo stevig op eigen benen kon staan.

Er is de afgelopen maand veel gebeurd.
Veel gehuild en veel geleden.
Veel verwerkt en veel gestreden.
Me veel teruggetrokken uit het alledaagse bestaan.

De overgang van eigen wereld naar deze drukte;
de trein zat bomvol,
de boulevard van Scheveningen vol stralende dagjesmensen.
En wij hoorden daar ook voor even bij.

En nu een dag later voel ik het weer...
Het was fantastisch...
Maar kennelijk toch te veel voor mij...
Waar is mijn energie gebleven?
In de zee weggedreven?
De zee waar we zo heerlijk rondgedobberd hebben?

Ik dobber vandaag weer wat rond,
in mijn eigen vierkante meters van slaapkamer en huis.
In mijn cocon voel ik me weer het beste thuis.

Ook een mooie les geleerd:
Oudste speelt Pokémon go.
Het zuigt zijn batterij van de telefoon leeg.
Voorbereid op een reis als ik altijd ben, met mijn/onze vele tassen;
er ging een mobiele powerbank mee (één waar je maar liefst twee telefoons aan kunt hangen).



En oudste zei dan vrolijk in de trein:
'Mám, zullen we even samen powerbankeren?'
En daar gingen onze telefoons.
Gezamenlijk aan de powerbank.

En vandaag is mijn innerlijke batterij leeg (fysiek en mentaal).
En het terugtrekken in mijn cocon is een héél ander leven dan de meeste mensen hebben...
En ja het is eenzaam...
Maar óók nodig...
Nodig om te powerbankeren...
Me aan láten sluiten op de Bron.
Hij biedt de power aan.
Een onuitputtelijke Bron.
Zelf aansluiten... dat lukt vaak niet...
Dan zit ik al te ver in mijn eigen wereld.
Maar Hij zegt: 'Láát je maar aansluiten'.
En dat laden kan uren, dagen of zelfs weken duren.
Aan deze Powerbank kunnen zelfs meer dan twee 'apparaten'.
Hij is voor iedereen.
Zo ben ik niet alleen,
want zonder dat een ander het weet,
ben ik verbonden
met hen die zich ook aan laten sluiten.

Broer, zus, kind van dezelfde Vader, zullen we even samen powerbankeren?



2 opmerkingen:

  1. mooi, rust lekker uit. je hebt het verdient en nodig. geniet van gisteren. het mag van hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi......en zo duidelijk, ik powerbank lekker met je mee al sinds gisteren ❤️. Hoop wel dat je kunt nagenieten van de mooie dag van gisteren 🌞

    BeantwoordenVerwijderen