zondag 21 augustus 2016

Heerlijk als je zo kunt genieten

Gisteren van jongste dit filmpje gemaakt: 


Hij kan intens in paniek zijn. Maar volledig in zijn eigen wereld ook intens genieten, zoals hier. Het is jammer dat er wat meisjes doorheen kletsen. Maar je hoort aan zijn vrolijke kraai geluidjes hoe intens gelukkig hij is. Hij had net een heerlijke vakantieweek met ons achter de rug en dat bracht gaandeweg bij hem steeds meer ontspanning (en bij ons ook). We kunnen geen genoeg krijgen van het kijken naar dit filmpje. Omdat hij een voorbeeld voor ons is, hoe je zo ontzettend kunt genieten. Zo mag je van God ook schommelen in Zijn speeltuin (binnen Zijn grenzen, die veiligheid bieden). Maar doen we dat ook? Doe ik dat ook? Ik merkte dat ik vandaag in mijn hoofd weer bezig was met allerlei dingen die dat heerlijk schommelen in de weg staan. Dan kijk ik naar dit filmpje en denk: 'waar ben ik mee bezig! Ga schommelen en geniet. Hoe moeilijk het soms ook is.' Dat is een verstandsbeslissing, die ik elke minuut moet/mag maken. 

2 opmerkingen:


  1. Ais denk ik voor iedereen herkenbaar, bij mij in ieder geval wel......mijn hoofd draait ook overuren en dan heb ik een geweldige preek gehoord vanmiddag en dan ga je toch weer de mist in ......gelukkig mogen we schuilen bij Hem ook als we het pas achteraf doorhebben en toegeven dat we het hard nodig hebben

    BeantwoordenVerwijderen