woensdag 3 augustus 2016

Levendige dromen

Ik droom vaak vrij levendig.
De gekste dromen.
Vaak over andere mensen.
Zo had ik in de afgelopen 2 weken 2x een droom over xxx.

De droom van een paar weken geleden ging er over dat ik de voorkant/kaft van een eventueel nog te schrijven boek van iemand zag. Heel apart. Ben benieuwd dat áls het uitkomt, of het er ook zó uitziet.

Afgelopen nacht gedroomd:
Ik keek op internet naar een kerkdienst uit een plaatsje in Noord-Holland. Het was dienst met beeld.
Opeens zag ik live brand in die kerk! Pfff....
Een beetje ontdaan ging ik later op internet zoeken wat er nu aan de hand was.
Daar stond wel het een en ander over die brand.
Maar ook dat persoon xxx van 51 jaar erbij om het leven is gekomen.
In een getuigenverslag van yyy stond dit: 'Ik zat met xxx in een kapelletje van die kerk. We hadden een gesprek over mijn pest-verleden. Ik ging (in gedachten) terug naar het lokaal waar ik gepest werd. Ik knielde neer om te vragen of Hij erbij kwam in dat lokaal. Toen ik weer overeind kwam, zag ik dat xxx bezig was om kaarsen aan te steken (als symbool dat het licht het duister overwint) en dat ging dus mis. Er ontstond brand en xxx kwam er bij om het leven'.

Pfff... In mijn droom schrok ik hier behoorlijk van!!! Dit was toch wel heftig... Ook omdat ik die brand live zag ontstaan op internet.
Totdat ik een beetje begon te ontwaken en me realiseerde dat xxx helemaal geen 51 was (zoals in mijn droom), maar 55 en dat xxx gisteravond nog iets gepost heeft op FB, werd ik rustiger... Wat een opluchting!!!

En zo heb ik geregeld allerlei levendige dromen. Over mensen die ik ken. Dichterbij en verder weg.
Gelukkig droom ik niet meer zo vaak over mijn verleden. Dat heb ik ook een periode gehad. Héél soms nog. Dat was nog veel heftiger. Dus dan maar over allerlei mensen dromen (laatst nog iemand die in mijn droom vermoord werd door haar zus en ik keek ernaar of het de normaalste zaak van de wereld was). Ik slaap er niet minder om, gelukkig. En daar ben ik dankbaar voor. Ik ken maar al te goed wat het is als je slecht slaapt. 


2 opmerkingen: