vrijdag 26 augustus 2016

Ziek

We zijn vanmiddag teruggekomen van vakantie. En zodra we de deur inkwamen merkte ik het: ik ben ziek. Het is weer zover. De overgangen maken mijn lichaam ziek. Zo balen.... Er ligt een berg met was... De boodschappen moeten gedaan... En ik ben compleet gevloerd. Niet handig... Ik schrijf deze blog ook in bed. Gewoon om woorden te geven aan het k*-gevoel dat ik er door heb. 
Dit is ook wel de reden dat we gepland hebben jongste pas maandag te halen. Want dan kunnen we niet alleen het nodige aan de huishouding doen, maar ook letterlijk agglematiseren. 
Dankbaar zijn we ook dat deze zorg nu geregeld is.
Eerdere jaren was dat niet zo.
Hij ging jaren naar een vakantieweek van Voor elkaar vakantieweken.
Totdat ze op een punt kwamen dat het te zwaar werd.
Toen nog wat gesukkeld met 2 andere vrijwilligersorganisaties. 
Met als dieptepunt dat we jongste na één nacht al moesten halen, omdat de vrijwilligers omvielen (zo werd het gemeld naar ons). 
We waren toen met oudste en een vriend op vakantie in Ommen. 
Ook wij vielen eigenlijk om van te zware zorg, dus de dreun was gigantisch. 
Dat nooit meer... Dus ik heb ruim een half jaar als een leeuwin gevochten om voor ons kind een professionele plek te krijgen.
Deze week waren we dus weer met oudste en vriend weg. 
Halverwege de week belden ze van de organisatie om te vertellen hoe het met jongste ging. Het gaat uitstekend met hem!!!! God zij dank!!!
Maar de jongens zeiden beiden - toen we ophingen - dat ze even dachten dat er gebeld werd dat 'de vrijwilligers omvielen'. Zo diep was vorig jaar de dreun, dat het nog in hun systeem zit. 
Nu dankbaar dat jongste tot maandag weg is. Daarna hebben we hem nog een volle week thuis, dus niks zieligs en nog zwaar zat. Weer een overgang vanaf maandag! En natuurlijk mis ik hem! En natuurlijk zal ik blij zijn hem weer te zien! Maar voor deze overgang - van het thuiskomen - kan ik nu de tijd nemen. Hoe balen het ook is. Ik geef me er maar aan over en draai me nog een keertje om. Des te eerder zal ik er doorheen zijn.

 
In bed...

1 opmerking:

  1. Acclimatiseer komende dagen meid.......dan hoop ik dat je maandag zover bent dat je op een weekje ertegenaan kunt met jullie kids ❤️Op vakantie gaan is 1, thuiskomen is altijd hetzelfde, was....opruimen, boodschappen....dan moet je eigenlijk alles weer " direct " kunnen, snap dat dat moeilijk is kan niet anders zeggen dan probeer wat je kunt want je doet je best meid 😘

    BeantwoordenVerwijderen