zondag 11 september 2016

Het laat me niet los

De afgelopen dagen mooie fietstochten met mijn zus gemaakt door de duinen van Noord-Holland en een stukje Zuid-Holland. 
De eerste nacht stonden we op een natuurcamping. Er was ook een jonge vrouw die telkens haar yoga-oefeningen deed en zen-meditaties (terwijl ik God dankte voor Zijn prachtige schepping).

 

 



De tweede dag gingen we door de duinen van Zandvoort naar Noordwijkerhout. Een pad waar ik constant getriggerd werd door dit: http://goo.gl/GDfvWm. Maar mijn lieve zus hield rekening met me en wachtte in elk duindal op me, terwijl ik liep.

Terwijl we in de duinen uitrustten op een bankje, waren we getuige van wat er zich in die duinen afspeelde. Er liep een gebruinde, naakte man en er kwamen af en aan andere mannen met een handdoekje aan, die zich de duinen insnelden en even later weer terugkwamen. Het was overduidelijk een 'homo-afwerkplek'.

Ik voelde compassie voor deze mannen. Maar ik merkte ook dat ik me op de één of andere manier boven deze mannen en 'meditatie-vrouwtje' verheven voelde. Ik heb toch mijn geloof? En mijn God? Ik heb die vage zon-aanbiddings-oefeningen en bevrediging door sex (wat ook een soort spirituele ervaring is), toch niet nodig?
En toch liet het me niet los. Ik bleef aan deze mensen denken. Al weten ze het zelf niet, Jezus heeft ook voor hen aan het Kruis gehangen. Alleen voor hen? Ook voor mij. Omdat ik op geen enkele manier de straf kon ondergaan, die ik eigenlijk verdiende en zelfs offerlammen niet meer hielpen heeft God Zijn ENIGE Zoon als een Lam voor me geofferd. Al mijn viezigheid (van mijn verleden, vandaag én de dagen die komen) zat op Hem, omdat Zijn Vaderhart breekt als Hij Zijn kinderen niet aan tafel heeft. Dat was de enige manier om mij weer in contact met het Vaderhart te brengen.

 

Ben ik dan écht meer??? Welnee. We hebben allemaal Zijn genade nodig. Die mannen en die jonge vrouw net zo hard als ik. Dat beseffende kon ik het oordeel dat ik had over de jonge vrouw en de mannen loslaten. 

Ik las vandaag dit op FB: 

'God houdt van gebroken mensen.., en van hen die beweren dat ze het niet zijn.. ;-) '

 

Hoe waar en hoe mooi. God houdt van hen! En van mij en jou die dit leest. En daarom kan ik houden van die jonge vrouw en van deze mannen in de duinen. Ik bid hen God's Liefde toe. In alle kwetsbaarheid.

1 opmerking:

  1. Mooi geschreven en ben het helemaal met je eens .....God houdt zeker ook van hen ❤️

    BeantwoordenVerwijderen