maandag 26 september 2016

Ik kan niet aanvoelen...



Autisme
Ik kan niet aanvoelen,
bijj wie ik mijn nood mag neerleggen.
Al héél snel, denk ik dat mensen veilig en vertrouwd zijn.
Maar...
Ook zij kunnen niet omgaan met pijn.
En word ik verstoten uit de kring.
Ik plaats een schild waar het niet moet,
en deel te veel, omdat ik denk... 'Hier is het goed'...
Ik kan niet aanvoelen wie ik wel of niet mag vertrouwen.
Dat maakt mijn muur dan mega-dik...
zodat ik bijna in mijn tranen stik. 
Dit lijkt een levenslang patroon.
Dit gebeurde vroeger,
maar gisteren ook nog gewoon.

2 opmerkingen:

  1. Zoooo verdrietig dit, je zou gewoon je gevoelens mogen neerschrijven zonder dat mensen je daarom verstoten of uit hun kring halen......waarom niet ???? Ik snap dat je dan een muur om je heen bouwt, want dan vertrouw je anderen steeds minder maar zo mogen we toch niet met elkaar omgaan. Ik bid voor je dat je wel blijft schrijven, je gevoelens blijft delen en je je geliefd mag blijven voelen in ieder geval bij Hem 🙏🏼❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat voor mij er uit springt is: Ook zij kunnen niet omgaan met pijn..
    Wat treurig als je juist een luisterend oor nodig hebt, als je andere mensen nodig hebt.
    Het is iets wat moeilijk maar juist ook heel mooi is, de pijn bij een ander accepteren.

    BeantwoordenVerwijderen