dinsdag 20 september 2016

Té schattig

 Ik heb ooit eerder een blog geschreven over mijn lieve oom Danie (http://kwetsbaarheid.blogspot.nl/2013/03/mijn-buurmeisje.html).

Een foto van die oom in 1971 (hij is van 1925, dus was hier 46 jaar; vanaf zijn 30e noemde hij zichzelf 'de ouwe'... zo noemde mama en hun zussen hem ook vaak... het werd een soort bijnaam).

Helaas is hij in maart 2010 op 85 jarige leeftijd gestorven na een aantal jaar geleden te hebben aan de ziekte van Alzheimer.

Hij ligt in Barendrecht begraven (waar hij ook een groot deel van zijn leven gewoond heeft) en ligt in een graf samen met een oudoom van mij. Op de bijzet-steen die van hem is staat ook 'hier rust onze lieve, onvergetelijke broer, zwager en oom'. Ja. Onvergetelijk was hij

Nu heb ik van familie waar we zaterdag geweest zijn een brief terug gekregen.
Het was een brief van mij aan oom Danie.
Ik moet een jaar of 8 geweest zijn.
De tante die mij de brief gaf, had hem bewaard bij wat spulletjes die zij nog had uit het oude huis van oom Danie.
























Te schattig om niet te delen!!!
Dit is wat ik schreef:
'van Justine van de wall voor oom danie. lieve oom weet u al dat ik op de vrije-academie zit. zal ik het vertellen wat een vrije-academie is. ja? of nee? vertel het maar in de brief die u weer naar mij toe stuurt. dan schrijf ik het wel in de volgende brief. dááág! dááág! oom tot ziens.'

(Hoofdletters had ik kennelijk nog niet geleerd op school...).
Zoooooo leuk om dat nu terug te zien en terug te lezen!
Oom Danie, u was en bent onvergetelijk voor me. Gelukkig leeft u voort op de plek waar u diep in geloofde. 

1 opmerking:

  1. Wat leuk om dat na zoveel jaar weer terug te krijgen, lief dat dat zolang bewaard is zeg......leuk zijn die dingen van vroeger om terug te lezen he .....fijn dat jij die brief nu hebt en ik weet zeker dat je die goed gaat bewaren 😘

    BeantwoordenVerwijderen