vrijdag 23 december 2016

Falende techniek

Soms -
als dingen niet zo lopen als ik wil -
Als ik afhankelijk ben van falende techniek van anderen -
en alles in mij schreeuwt dat ik het zélf in mijn macht wil hebben om het sneller te veranderen -
en ik moet wachten tot ná de kerstdagen -
wat heel wat geduld van mij moet vragen -
Ik - die alles het liefst nú opgelost heeft -
En anders bijt ik me er in vast - net zolang tot het werkt - terwijl de wereld om mij heen gewoon doorleeft.
Falende techniek van anderen.
Het voelt als falen van mezelf.
Omdat het me niet lukt om die touwtjes uit handen te geven.
In het vertrouwen dat als het nú niet lukt,
Het op een later tijdstip echt wel in orde komt.
Al is me dat toegezegd.

Alsof er ook een stukje schaamte speelt dat mij dat overkomt.
Er is in het systeem van mijn pas uitgegeven gedichtenbundel iets mis gegaan met de koppeling van het ISBN-nummer en de boeksystemen waarin het terecht moest komen (bol.com, etc.). Waar ik zelf nog mooie bundels mét isbn heb, worden ze nu ook zonder isbn gedrukt. Die koppeling moet in hun systeem herstelt worden. Balen, want al die tijd is het nog niet bij bol.com te verkrijgen. Een plek waar mensen het toch graag aanschaffen. En het komt goed. Echt. Dat is me toegezegd. Maar door de kerstdagen duurt het iets langer dan gebruikelijk. Dus een h-e-l-e grote les in vertrouwen voor me.
Wat bijt ik me er graag zelf in vast... Want je moet niet denken dat mijn koppie hierover nu rust heeft - al ligt het in handen van anderen... Ik heb mezelf rustig moeten kleuren vandaag... Een mindful-activiteit die voorkomt dat ik rood word hierdoor...



1 opmerking:

  1. Frustrerend moet dat geweest zijn voor je maar het is goed gekomen en ik hoop dat veel mensen gaan genieten van jouw bundel, ik schrijf er komende week weer een stukje over ❤️

    BeantwoordenVerwijderen