donderdag 22 december 2016

Houden van mensen met duidelijke nee's.


Op Twitter deelde ik deze quote:

"Voor iemand met verwonde grenzen lijken mensen die een duidelijke nee kunnen laten horen, bot en koud. Maar naarmate iemands grenzen zich beter ontwikkelen, veranderen die botte en koude mensen in liefhebbende, verrassend eerlijke mensen. "

En oh, wat is dat waar!!! 
Mensen die duidelijke nee's hebben. Ik ga meer en meer van die mensen houden.
Ze zijn mijn voorbeeld, hoe ik met mijn eigen grenzen om mag gaan. Ik voel me aangetrokken tot hen, omdat ik zoveel van hun grenzen kan leren. 
Het zijn mensen die weten wie ze zijn en wat ze willen. 
Waar ik het eerst niet leuk vond om te horen, besef ik nu hoe goed deze mensen voor zichzelf zorgen. Nee, je bent niet langer bot in mijn ogen als je een 'nee' communiceert. Maar eerlijk en oprecht. 
En dat mag ik ook zijn naar anderen.
Dat is hoe Hij wil dat ik voor mijn eigen lapje grond zorg. 
En soms snap ik nog steeds niets van een nee. Maar ik hoef dat ook niet te snappen. Ik hoef alleen te snappen dat het heel wijs is, als iemand nee zegt. Diegene is niet bang voor de weerstand die het op kan roepen. Een levenshouding die ik mezelf ook steeds meer eigen mag maken en eigen maak. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten