zaterdag 24 december 2016

Weet je waar ik van geniet?

Weet je waar ik zo vlak voor kerst ontzettend van geniet? Dat de wonden van mijn verleden nauwelijks nog pijn doen. Levende beelden blijf ik houden met mijn fotografische geheugen. Maar er kan gewoon een beeld voorbij komen zonder pijn te voelen. Sterker: Ik ervaar dan een diepe vrede. Ik zie dat Jezus er ook toen bij was (zien ja, ook in beeld) en ervaar ongekende rust. Het is dan stil in mij. Littekens blijven. Maar ik geniet en ben verwonderd over de stilte in mijn ziel. Het blijft een wonder. Ik kan me er eindeloos over verwonderen en ik gloei van dankbaarheid. Tegelijkertijd denk en bid ik voor mensen die dit nog lang niet zo kunnen ervaren. En het is ook niet zo dat ik nooit meer pijn voel. Maar ik verwonder me over de heerlijke vrede die ik voel als er weer eens een beeld voorbij flitst. En deze dagen ben ik me daar extra van bewust. Zo dankbaar. Op een positieve manier is het binnenin mij:

Mijn kerstgedachte: Vrede op aarde. Voelbare vrede in mij. Voelbare vrede voor jou. Zijn vrede die herstelt en geneest.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen