donderdag 26 januari 2017

De relatie BLIJVEN zoeken

Eenzaam?
Zwanen zijn veelal saam.
Ik weet als geen ander hoe het is om me eenzaam te vóelen.
Terwijl ik dat in wezen niet bén.
Eenzaamheid is dodelijk.
Het mergelt je ziel uit.
Afgesneden van die ander.
Om toch die ander te blijven zoeken,
die gewoon rondom je is,
is niet gemakkelijk.
Maar wel noodzakelijk.
Verbinding is het enige medicijn tegen eenzaamheid.
Verbinding dwars tegen alle weerstand in.
Weerstand van autisme.
Weerstand van gebrokenheid.
Weerstand van onbegrip bij de ander.
Kom in het licht.
Kom tevoorschijn (uit de rotskloven) zegt mijn Vader.
In relatie met Hem mag oude eenzaamheid helen,
en is autisme-eenzaamheid méér dan te dragen.
Je wordt er bovenuit getild.
Dat is wat mij in het zien van de zwanenKOPPELS zo raakte.
Het wekte in mij het verlangen aan om die relatie met mijn Vader én mijn (naaste) omgeving te BLIJVEN zoeken.
Dan krijg je verrassende ontmoetingen.
Een liefdevol compliment van mijn bloedeigen-zus op mijn gedichtenbundel.
Zóveel meer waard dan mooie reacties van ver.
Of je dan de verbinding even letterlijk door je bloed voelt stromen...

2 opmerkingen:

  1. Ook van mij een compliment ...voor de dingen die je zo mooi kan verwoorden.Wij zijn Zijn kinderen...hoe we ook zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook jij mag er zijn ....je bent Zijn geliefde kind ❤️

    BeantwoordenVerwijderen