woensdag 10 mei 2017

Boeken als reisgenoten.

 

Ondanks mijn zeer lage leestempo, ga ik steeds meer HOUDEN van lezen. 
Ik lees boeken over Zijn Liefde, over mezelf - in relatie tot Hem, EVA's, zelfs pasgeleden een roman (EVA), over bewust leven, over genade. 
Ik leer mezelf steeds beter kennen. Leer Hem beter kennen. Inzichten met het hoofd én inzichten met het hart. 
Die boeken zijn voor even mijn reisgenoten tijdens een stukje levenswandel. Elk boek lijk ik precies op het passende moment in mijn leven te leven. 
Dat stuur ik niet bewust. 
De boeken die ik lees, helpen me om aan Zijn wijnstok verbonden te blijven. Al lezende vóel ik me ook echt verbonden. Ik krijg - middels de boeken -  te drinken om weer met nieuwe levenswijsheden het volgende stukje levensreis te bewandelen. 

'Wat er ook gebeurt, blijf erop vertrouwen dat God bij je is en dat God je reisgenoten heeft gegeven. Keer steeds terug op de weg die naar vrijheid leidt.' #HenriNouwen 

En ik geloof echt dat boeken voor mij die functie vervullen. Één van een aantal reisgenoten. Reisgenoten, samen op reis. Ook met levenden. Elke stap dichter naar Gods Vaderhart. En ook niet-gelovige reisgenoten weerspiegelen Zijn hart. 

Ik lees lekker verder. Op mijn eigen tempo. 

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk hé, lezen. Ik ben er sinds mijn jeugdjaren al dol op. Het heeft mij echt verder geholpen in het leven. De vergelijking met reisgenoten vind ik mooi gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen