donderdag 11 mei 2017

Vervolg op blog in het rood



Ik heb vandaag mijn nicht nogmaals een mail gestuurd waarin ik het aanbod deed van de verzekering en dat het me speet. (http://kwetsbaarheid.blogspot.nl/2017/05/blog-in-het-rood.html) Dit is een stukje van haar antwoord. Heb volgens mij écht wat gemompeld dat het me speet... En ja... Dit gedrag wat je ziet is een resultaat van de intense schrik... Ik kón er ook echt niets aan doen... Ik voelde verdriet om wat er gebeurde, maar dat uitte zich zoals hier beschreven... En mijn reactie was júist de schrik... Dit is precies wat ik in al mijn blogs probeer te vertellen... ik wist me totaal geen houding te geven... Misschien het woord spijt niet hard genoeg uitgesproken??? Vind dat schrijvend makkelijker... En misschien heb ik ook wel het verwrongen beeld in mijn hoofd dat spijt met schuld te maken heeft. Met opzet. Met voorbedachte rade een tafeltje omkiepen... volgens mij heb ik wel meermalen gezegd dat ik het erg vind... Met mijn kutlach... ik wou dat ik eens aan de buitenkant kon laten zien wat er vanbinnen leeft.... Dit is pure gebrokenheid en ik kan nu niet meer stoppen met huilen!!!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het enorm goed van je dat je het nog een keer gezegd hebt ....wat stel jij je kwetsbaar op in je blog 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk? Ik vind de reactie van nicht wel erg egoïstisch. Een beetje inlevend mens prikt door zo'n houding heen, veel mensen gaan in lastige situatie's lachen omdat ze zich geen houding weten te geven.
    Ook de opmerking 'zo ken ik je ook niet van vroeger' , nou nee vroeger is niet nu. Ze kent je helemaal niet, is beter op zijn plaats! Sorry, maar ik stoor me wel een beetje aan haar reactie en inzicht. Maar daar heb jij nu niks aan, dat snap ik ook wel weer.
    Lieve Ingeborg, je bent een kanjer en laat je nou verder niet van de wijs brengen. We maken allemaal fouten of zeggen iets wat niet juist is of anders had gekund dus hoofd omhoog en van hier weer verder wandelen met Hem, en zo zal je stap voor stap groeien en bloeien!

    BeantwoordenVerwijderen