dinsdag 12 september 2017

BNN-programma

Vanavond gekeken naar het BNN-programma Misbruikt. 

Als ik dit dan weer hoor en zie komen opnieuw de niet-helpende gedachten dat wat ik meemaakte peanuts was. Zo heb ik het tot 2012 weg-geredeneerd... 
Toen ik vanavond de confrontatie zag tussen Melissa en haar opa, moest ik denken aan het moment dat ik 2013 deze leraar (zie http://kwetsbaarheid.blogspot.nl/p/de-spiegel-van-1987-1990_4532.html) geconfronteerd had met wat hij deed. Totale ontkenning en de ene sigaret na de andere werd aangestoken. Net als toen... hij ziet en zag het als goed geweest zijn voor me. Pfff... 
Daar bleef het bij. Verder wel grotendeels verwerkt. Maar als je dan naar zo'n programma kijkt, zie ik de confrontatie weer voor me... Het voelde goed, dat ik het gezegd had. Maar ook ongezien. 
En al is mijn verhaal maar een slap aftreksel van verdrietige misbruik-verhalen, zoals in bovenstaand programma... (met die leugen in mijn hoofd had ik het 10tallen jaren verzwegen)... de emoties zitten hoog nu... 😢. 

Ja, zul je nog zeggen als je eenmaal kennis hebt gemaakt met mijn autisme en geclaim... 'hij is niet zo schuldig als ik doe voorkomen en ik ben schuldiger dan ik doe voorkomen, met mijn geclaim... Hij zal zich onder druk gevoeld hebben, ik te afhankelijk van hem'. En daarmee is het hele gebeuren weer afgezwakt... Al had ik nog lang geen label autisme, ik kende wel mezelf en mijn kut-gedrag (geclaim/manipuleren/dwingen... zoals het overkomt op anderen). Nog een reden, waarom het verhaal er 10tallen jaren niet mocht zijn... Had ik het er echt naar gemaakt??? Zelfs al zou ik een afhankelijke, onzekere auti-girl geweest zijn, die uit grote onzekerheid klampt, dan nog had hij een machtspositie... ik heb nooit geclaimd of hij bh-bandjes naar beneden wilde doen, omdat ik snakte naar meer zelfvertrouwen en als het moet, langs deze weg. Nee. Nee. Nee. 
Als je op die manier gast invullen dat het waarschijnlijk door mijn autistisch gemanipuleer meer aan mij ligt dan wat ik vertel van het gebeurde, dan schreeuwt mijn ziel van de miskenning.... nee, nee, nee. Ongeacht hoe mijn gedrag was, hoefde hij niet voor de spiegel of in zijn Citroën BX dit uit te spoken. En dat is wel wat hij deed... Hij maakte misbruik van mijn afhankelijke onzekerheid. En dat kun je wegroken met 'ik bedoelde het zo goed met je, wilde je meer vertrouwen geven'. Maar ... 

Mijn emotie zit hoog... 😢😢😢😢😢

1 opmerking:

  1. Ik snap helemaal dat je emoties hoog opladen en groot worden. terecht. Mijn vraag: waarom kijk je ernaar? Ik probeer prikkels te voorkomen die me nog meer moe maken.

    BeantwoordenVerwijderen